Home
Inloggen
Zoek
MijnSchool
Scholen op de kaart
Home
De Twamêster
Openbare school met identiteitscommissie
Visie en missie
Natuur, duurzaam en gezond
Het Team
De groepen
Leren en leven
Leren op De Twamêster
Leven op De Twamêster
De Vreedzame school
Zorg en begeleiding
Dyslexie
Meer- en hoogbegaafdheid
Methodes
Informatie
Vakantieregeling
Nieuwsbrieven
Kinderopvang SKF
Schoolgids 2022-2023
Extra verlof regeling
Schooljaarplan 2020-2021
Schoolplan 2019-2023
Veiligheidsbeleidsplan 2022
AVG regeling
Peuteropvang Ukkepukkeplak
Schoolondersteunings-profiel 2020-2022
Bankrekeningnummers
Ouders
Oudervereniging
Identiteitscommissie
Medezeggenschapsraad
Luizenpluis ouders
Leerlingen
leerlingenraad
Jeugdconciërges
Mediatoren
Aanmelden
Contact
Home
De Twamêster
Openbare school met identiteitscommissie
Visie en missie
Natuur, duurzaam en gezond
Het Team
De groepen
Leren en leven
Leren op De Twamêster
Leven op De Twamêster
De Vreedzame school
Zorg en begeleiding
Dyslexie
Meer- en hoogbegaafdheid
Methodes
Informatie
Vakantieregeling
Nieuwsbrieven
Kinderopvang SKF
Schoolgids 2022-2023
Extra verlof regeling
Schooljaarplan 2020-2021
Schoolplan 2019-2023
Veiligheidsbeleidsplan 2022
AVG regeling
Peuteropvang Ukkepukkeplak
Schoolondersteunings-profiel 2020-2022
Bankrekeningnummers
Ouders
Oudervereniging
Identiteitscommissie
Medezeggenschapsraad
Luizenpluis ouders
Leerlingen
leerlingenraad
Jeugdconciërges
Mediatoren
Aanmelden
Contact
MijnSchool
Scholen op de kaart
Leren en leven
Leren op De Twamêster
Leven op De Twamêster
De Vreedzame school
Zorg en begeleiding
Dyslexie
Meer- en hoogbegaafdheid
Methodes
Leren en leven
-
Meer- en hoogbegaafdheid
Meer- en hoogbegaafdheid
Voor het signaleren en professioneel begeleiden van meer- en hoogbegaafdheide leerlingen heeft De Twamêster een het meer- en hoogbegaafdheidsprotocol ontwikkeld. (zie INFORMATIE). Een van onze leerkrachten Machteld Visser heeft specifieke expertise op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid en is voor één dagdeel per week aangesteld voor de coördinatie en begeleiding van deze leerlingen. Voor de signalering van deze leerlingen maken we gebruik van het Sidi-protocol. In het protocol Hoogbegaafdheid van De Twamêster wordt precies beschreven hoe dit is georganiseerd. In het kort houdt het in dat leerlingen die niet voldoende uitdaging krijgen door de reguliere en extra leerstof uit de methoden een aanbod krijgen dat bestaat uit een combinatie van Levelwerk, Topics en Vooruitwerklab. Levelwerk doet een beroep op de cognitieve mogelijkheden van de kinderen. Topics richt zich op verdiepend leren en het Vooruitwerklab is vooral gericht op creatief denken en de executieve vaardigheden. De criteria die we voor de leerlingen hanteren om mee te kunnen doen met deze voorzieningen gaan uit van de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Zo kunnen leerlingen wel meedoen met het Vooruitwerklab, aar geen tijd hebben voor of behoefte hebben aan Levelwerk of Topics. De kinderen daarentegen die meedoen met Levelwerk doen meestal ook mee met het Vooruitwerklab en Topics.
De jeugdraad
De jeugdraad is een groep verantwoordelijke leerlingen, democratisch gekozen door de medeleerlingen. Zij denken mee over het beleid op De Twamêster. Zij vergaderen maandelijks met de directeur.
Jeugdconciërges
Op de Twamêster zijn de kinderen samen verantwoordelijk voor de leefomgeving. De jeugdconciërges zorgen voor het schoon en ordelijk houden van het gebouw en de schoolomgeving.
Mediatie binnen de Vreedzame school
Een belangrijk onderdeel van De Vreedzame School is mediatie. Mediatie is bemiddeling bij conflicten. Alle leerlingen leren wat mediatie is en daarnaast worden enkele leerlingen opgeleid om de rol van leerlingmediator te vervullen. Zo nemen de kinderen zelf de verantwoordelijkheid voor het oplossen van conflicten in de klas of op het schoolplein. Dit noemen we 'peer mediation'.
obs de Twamêster
B.K. v.d. Bergstrjitte 2, 9005 PW WERGEA, Tel: 058 2552557
Directeur
Mw. Hester de Vries, hdevries@proloog.nl
disclaimer
|
colofon
Proloog
Twitter